La cèdula d'habitabilitat és necessària per a transmetre un habitatge en venda, lloguer o cessió d'ús. També és necessària per a donar-se d'alta dels serveis d'aigua, electricitat, gas, telecomunicacions i altres serveis.

La documentació a adjuntar a la sol·licitud és la següent:

- Habitatges que ja han tingut una cèdula d'habitabilitat prèvia o una qualificació d'habitatge protegit (anteriors o posteriors a l'11 d'agost de 1984)

  • Certificat d'habitabilitat normalitzat i signat per un tècnic competent( com ara un arquitecte). No cal aportar cap documentació complementària. És suficient l'aportació del número de cèdula anterior o el número d'expedient de protecció oficial.

- Habitatges que no han tingut cèdula d'habitabilitat o no han tingut qualificació definitiva d'habitatge protegit

  • Certificat d'habitabilitat normalitzat i signat per un tècnic competent (com ara un arquitecte).

  • El document de declaració responsable de l'antiguitat de l'habitatge. Aquesta declaració responsable, la pot signar el propietari, el tècnic que certifica l'habitabilitat o altre representant de la propietat.
    De manera alternativa a la declaració responsable, es poden presentar altres documents admesos en dret que acreditin l’antiguitat de l’habitatge.

En definitiva, l'arquitecte no dóna la cèdula sinó que facilita la documentació necessària i imprescindible per a la seva tramitació. Aquesta tramitació, tanmateix, suposa una despesa econòmica per l'arquitecte ja que ha d'abonar les despeses de visat del Col·legi Professional i, en el cas que el sol·licitant ho demani, les de la tramitació de la cèdula davant l'administració.

Si voleu tramitar una o més cèdules d'habitabilitat amb el meu ajut, poseu-vos en contacte amb mi a través delformulari de contacte, directament a través del mail (Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.), del telèfon 656408084 o venint al despatx de la plaça Viladomat 19 (Berga) en horari d'oficina.

Jordi Pons, Arquitecte